top of page

TVR Tasmin S1 FHC

1980-1981. Antal tillverkade: 118st. Motor: Ford Cologne 2,8lit 2792cc 160bhp/5700rpm. 4 vxl. Bromsar 269mm skivor fram, 276mm skivor bak.  Längd 401cm, bredd 162cm, höjd 108cm. Fälgar 7x14". Vikt 1072kg. Bränsletank 53 lit. Prestanda: 0-60mph 8,2sek, toppfart 130mph (209kmh).

TVR Tasmin Convertible

Hösten 1980 till 1981. Antal tillverkade: 69st. Motor: Ford Cologne 2,8lit 2792cc 160bhp/5700rpm. 4 vxl. Bromsar 269mm skivor fram, 276mm skivor bak.  Längd 409cm, bredd 162cm, höjd 108cm. Fälgar 7x14". Vikt 1072kg. Bränsletank 53 lit. Prestanda: 0-60mph 8,2sek, toppfart 130mph (209kmh).

TVR Tasmin +2

Hösten 1980 till 1981. Antal tillverkade: 38st. Motor: Ford Cologne 2,8lit 2792cc 160bhp/5700rpm. 5 vxl. Bromsar 269mm skivor fram, 276mm skivor bak.  Längd 409cm, bredd 162cm, höjd 108cm. Fälgar 7x14". Vikt 1072kg. Bränsletank 53 lit. Prestanda: 0-60mph 8,2sek, toppfart 130mph (209kmh).

TVR Tasmin S2 FHC

1981. Antal tillverkade: 6st. Motor: Ford Cologne 2,8lit 2792cc 160bhp/5700rpm. 5 vxl LT77-låda. Bromsar 269mm skivor fram, 276mm skivor bak.  Längd 409cm, bredd 162cm, höjd 108cm. Fälgar 7x14". Vikt 1072kg. Bränsletank 53 lit. Prestanda: 0-60mph 8,2sek, toppfart 130mph (209kmh).

TVR 350i FHC

1983-1987. Antal tillverkade: 52st. Motor: Rover 3,5lit 193bhp/5700rpm. 5 vxl. Bromsar 269mm skivor fram, 276mm skivor bak.  Längd 409cm, bredd 162cm, höjd 108cm. Fälgar 7x15". Vikt 1163kg. Bränsletank 53 lit. Prestanda: 0-60mph 6,3sek, toppfart 130mph (209kmh).

TVR 350i Convertible

1983-1989. Antal tillverkade: 897st. Motor: Rover 3,5lit 193bhp/5700rpm. 5 vxl. Bromsar 269mm skivor fram, 276mm skivor bak.  Längd 409cm, bredd 162cm, höjd 108cm. Fälgar 7x15". Vikt 1163kg. Bränsletank 53 lit. Prestanda: 0-60mph 6,3sek, toppfart 130mph (209kmh).

TVR 350SX, 400SX Supercharger

1985-1989. Antal tillverkade: 12st. Motor: Rover 3528cc med Sprintex Kompressor 275bhp/5700rpm. 5 vxl. Bromsar 269mm skivor fram, 276mm skivor bak.  Längd 401cm, bredd 172cm, höjd 120cm. Fälgar 8x15". Vikt 1150kg. Bränsletank 53 lit. Prestanda: 0-60mph 5,6sek, 0-100mph 14,9sek, toppfart (144mph, 232kmh).

TVR 390SE

1984-1988. Antal tillverkade: 93st. Motor: Rover 3905cc 275bhp/5700rpm. 5 vxl. Bromsar 269mm skivor fram, 276mm skivor bak.  Längd 401cm, bredd 172cm, höjd 120cm. Fälgar 8x15". Vikt 1150kg. Bränsletank 59 lit. Prestanda: 0-60mph 4,9sek, 0-100mph 12,7sek, toppfart (144mph, 232kmh).

TVR 400SE, 430SE, 450SE

1988-1991. Antal tillverkade: 400SE 242st, 430SE 10st, 450SE 45st. Motor: Rover 400SE 3948cc 275bhp/5700rpm, 420SE 4280cc 280bhp/5.500rpm, 450SE 4441cc. 320bhp/5700rpm. 5-vxl LT77. Bromsar 269mm skivor fram, 276mm skivor bak.  Längd 409cm, bredd 162cm, höjd 108cm. Fälgar 8,5x15". Vikt 1160kg. Bränsletank 59 lit. Prestanda: 400SE 0-60mph 5,6sek, toppfart (145mph, 233kmh). 450SE 0-60mph 5,2sek, toppfart (150mph, 241kmh).

TVR 420SEAC, 450SEAC

1986-1989. Antal tillverkade: 420SEAC 37st, 450SEAC 18st. Motor: Rover 420SEAC 4228cc 304bhp/5700rpm, 450SEAC 4441cc (259hk/ton). 5 vxl 325bhp/5700rpm (278hk/ton). Bromsar 269mm skivor fram, 276mm skivor bak.  Längd 401cm, bredd 172cm, höjd 120cm. Fälgar 8,5x15". Vikt 1170kg. Bränsletank 59 lit. Prestanda: 420SEAC 0-60mph 4,7sek, toppfart 165mph,  266kmh. 450SEAC 0-60mph 4,5sek, toppfart (175mph, 282kmh).

TVR S1

1986-1988. Antal tillverkade: 605st, Motor: Ford V6 2792cc 160bhp (172hk/ton). 5 vxl. Bromsar skivor fram, trummor bak.  Längd 396cm, bredd 166cm, höjd 122cm. Fälgar 7x15". Vikt 940kg. Bränsletank 59 lit. Prestanda: 0-60mph 7,6sek, toppfart 130mph,  209kmh.

TVR S2

1989-1990. Antal tillverkade: 668st, Motor: Ford V6 2933cc 168bhp (172hk/ton). 5 vxl. Bromsar skivor fram, trummor bak.  Längd 396cm, bredd 166cm, höjd 122cm. Fälgar 7x15". Vikt 987kg. Bränsletank 59 lit. Prestanda: 0-60mph 7,1sek, toppfart 130mph,  209kmh.

  • Pilsnerjakten 2024
    Pilsnerjakten 2024
    Helgen den 24-26 maj gäller, som Robban i Sällskapsresan sa om Peppes Bodega, ”Glöm inte det du!”. Alltså plocka fram din kalender och skriv med stora bokstäver in ordet ”PILSNERJAKTEN”. Klubbens mest efterlängtade evenemang.
    Dela

Externa evenemang

  • After a very successful 'Back to Zolder 2.0' in 2022 and a year of planned absence, we have started to look into organising Zolder 2024. As car enthusiasts we do belief an event like this should be on the calendar. We hope we can welcome back many of you, together with all those beautiful TVRs!
    Dela
  • Ställ klockan, sträck på dig som katten – och ge dig ut! Alla bilentusiaster med entusiastbilar är välkomna! Nu fylls torget i Hässleholm med bilar på morgonen den 6 juni Lotus Car Club Sweden, MG Car Club Sweden, Triumph Club of Sweden, Rover Club of Sweden, MHRF
    Dela
bottom of page